Information om reklamationer och kvalitetsfrågor gällande Gerflors golvprodukter
Grundregeln är att reklamationer av fel i en vara alltid ska göras av den som köpt varan från Gerflor.
Konsument
Återförsäljande butik ansvarar för att hantera reklamationer från privatpersoner. Det innebär att konsumenten ska vända sig till den butik där produkten köptes. Butiken gör en bedömning och vid behov även en besiktning av ärendet. I mer komplexa fall, där det kan röra sig om ett produktfel, kan butiken kontakta Gerflor för vidare utredning.
För konsumentkunder innebär detta att reklamation ska göras till den butik eller golventreprenör som sålt produkten eller utfört installationen.
Öppna Reklamationsblankett för konsument
Projekt
Fastighetsägare eller slutförbrukare som behöver reklamera en produkt ska vända sig direkt till den golventreprenör som ansvarade för installationen. Entreprenören gör en bedömning av skadan och kan i de flesta fall hantera reklamationen direkt. Vid svårbedömda fall eller misstanke om produktfel kontaktar golventreprenören Gerflor för rådgivning.
Öppna Reklamationsblankett för projekt
Pågående projekt
Under pågående projekt gäller Gerflors Allmänna försäljnings- och leveransvillkor.
Vid skada eller reklamation ska kunden eller beställaren vända sig direkt till golventreprenören, som vid behov konsulterar Gerflor.
Mer information finns i Gerflors Allmänna försäljnings- och leveransvillkor.
Så här anmäler du en reklamation eller skada:
Fyll i nedanstående blankett fullständigt och skicka den till:
fredrik.andersson@gerflor.com
Vid transportskador eller andra logistikrelaterade frågor, kontakta Gerflors kundservice:
order@gerflor.com